Modeldocumenten, Checklists, Cijfers en Rekentools om onmiddellijk te gebruiken voor een efficiënter personeelsbeheer.
In elk bedrijf gelden normen en waarden. In uw bedrijf natuurlijk ook.
Vaak zijn we ons er niet van bewust dat we normen en waarden hanteren.
Welke normen en waarden zijn voor uw bedrijf van belang?
Welke normen en waarden hanteert u?
Waarden en normen zijn belangrijk omdat ze richting geven aan ons bestaan. Ze beïnvloeden ons zelfbeeld en zelfvertrouwen, ons doen en laten en onze relaties met andere mensen.
Waarden zijn opvattingen die een groep mensen belangrijk vindt. Normen zijn regels die voortvloeien uit de waarden.
Om meer grip te krijgen op het gedrag van uw werknemers, is het belangrijk u te realiseren welke normen en waarden van belang zijn binnen uw bedrijf.
In de checklist die u hier aantreft, kunt u de onderwerpen kiezen die voor uw bedrijf van belang zijn. Zo kunt u nauwelijks iets vergeten. U vindt bovendien voorbeeldteksten in deze checklist die u kunt gebruiken bij het opstellen van de normen en waarden die binnen uw bedrijf van belang zijn.
Een andere reden om deze zaken op papier te zetten is om iedereen te laten weten dat u serieus werk maakt van normen en waarden. Zo wijst u alle medewerkers daarop en kunt u hen er zonodig op beoordelen.
© Indicator BV - Schootense Dreef 31 - Postbus 794 - 5700 AT Helmond - KvK-nummer: 17085336
Tel.: 0492 – 59 31 31 - Fax: 0492 – 59 31 00 - http://www.indicator.nl - klantenservice@indicator.nl