Modeldocumenten, Checklists, Cijfers en Rekentools om onmiddellijk te gebruiken voor een efficiënter personeelsbeheer.
Een personeelsadvertentie is bedoeld om belangstellenden op beknopte wijze te informeren over de kandidaat waar u naar op zoek bent. Daarnaast geeft u informatie over de eisen waaraan een kandidaat moet voldoen als hij in aanmerking wil komen voor de functie.
Prikkelen en informeren
Een goede personeelsadvertentie dient potentiële kandidaten te interesseren voor de door u uitgeschreven vacature. De advertentie moet de kandidaat aanspreken, informeren en tot nadere actie prikkelen.
Dat is nog niet zo eenvoudig. De ruimte in de advertentie is doorgaans beperkt, waardoor het maken van een prikkelende advertentie geen gemakkelijke opgave is. Zeker niet als u daarnaast voldoende informatie over de functie wilt verstrekken. U zult met steekwoorden tot de kern van de advertentie moeten komen. Een hulpmiddel bij het opstellen van uw vacature is de AIDA-techniek. AIDA staat voor: aandacht (Attention), interesse (Interest), motiveren (Desire) en actie (Action).
Ook kunt u de sollicitant verdere informatie bij één medewerker binnen uw organisatie laten opvragen. U kunt de sollicitant dan bijvoorbeeld een volledig functieprofiel ter beschikking stellen. Dat is zowel voor u als voor de sollicitant handig. U weet waar u over spreekt en de sollicitant weet waar u naar zoekt.
Tot slot dient u goed na te denken waarin u wilt adverteren. Ieder medium zal een ander publiek trekken. Denk aan kranten, internet, uw eigen website maar ook aan ‘branchegebonden’ magazines of vacaturesites.
© Indicator BV - Schootense Dreef 31 - Postbus 794 - 5700 AT Helmond - KvK-nummer: 17085336
Tel.: 0492 – 59 31 31 - Fax: 0492 – 59 31 00 - http://www.indicator.nl - klantenservice@indicator.nl