Artikeldatabank - Thema: 'Ontslag' - Trefwoord: 'Bedrijfseconomische redenen'

 
Zo valt er niet te praten ... Publicatiedatum: 19.12.2018
Artikeldatabank » Ontslag » Ontslag op staande voet
Een werknemer gaat zodanig ‘los’ op WhatsApp dat de werkgever zich bedreigd voelt en hem op staande voet ontslaat. Of had hij eerst in gesprek moeten gaan?
Meer
Regels ontslagvergunning wegens ziekte aangepast Publicatiedatum: 08.10.2018
Artikeldatabank » Ontslag » Ziekte
Als een medewerker langdurig arbeidsongeschikt is, kunt u na twee jaar een ontslagvergunning aanvragen. Hoe zijn de uitvoeringsregels van het UWV nu per 1 augustus 2018 gewijzigd? Wat is goed daarover te weten?
Meer
Overbruggingsregeling transitievergoeding Publicatiedatum: 23.04.2018
Artikeldatabank » Ontslag » Vergoeding
Als u een arbeidsovereenkomst van twee jaar of langer beëindigt, heeft de werknemer recht op een transitievergoeding. Wat kunt u hebben aan de overbruggingsregeling bij de berekening van de transitievergoeding?
Meer
Wat zijn de ‘redelijke ontslaggronden’? Publicatiedatum: 05.07.2016
Artikeldatabank » Einde arbeidsovereenkomst » Varia
In de wet staan de ‘zeven gronden’ op basis waarvan een werknemer kan worden ontslagen. Wat nu als u een werknemer wilt ontslaan wegens een andere reden? Biedt de ‘vangnetbepaling’ dan uitkomst?
Meer
Voortaan een voorgeschreven route Publicatiedatum: 19.03.2015
Artikeldatabank » Einde arbeidsovereenkomst » Varia
Vanaf 1 juli 2015 schrijft de wet strikt voor welke ontslagroute hoort bij de reden die u heeft om iemand te ontslaan. Zo bent u voor een bedrijfseconomische grond aangewezen op het UWV. Of kan dat toch anders?
Meer
Mag u een werknemer ontslaan vóórdat de kas leeg is? Publicatiedatum: 09.02.2015
Artikeldatabank » Ontslag » Bedrijfseconomische redenen
De concurrentie voor mijn bedrijf neemt snel toe. Mijn bedrijf is nu nog financieel gezond, maar ik wil niet afwachten totdat het water me aan de lippen staat. Moet ik eerst alle reserves opmaken of mag ik nu al iemand ontslaan?
Meer
Wijziging Ontslagbesluit per 1 april 2014 Publicatiedatum: 21.03.2014
Artikeldatabank » Ontslag » Ontslagvergunning
Wijziging Ontslagbesluit per 1 april 2014.. Per 1 april 2014 wordt het Ontslagbesluit gewijzigd. De wijziging betreft de toepassing van het afspiegelingsbeginsel. Uit de praktijk. Zoals u weet, moet u bij een ontslag om bedrijfseconomische redenen het afspiegelingsbeginsel toepassen. Daardoor kan het gebeuren dat bijvoorbeeld een 55-jarige werknemer...
Meer
Voorzichtig beginnen met een uitzendkracht ... Publicatiedatum: 24.04.2013
Artikeldatabank » Einde arbeidsovereenkomst » Opzegging
Omdat de omzet terugliep, heeft werkgever ABC René ontslagen mét een ontslagvergunning. Wat nu als de markt weer aantrekt? Moet hij dan rekening houden met de wederindiensttredingsvoorwaarde van René?
Meer
Nieuwe regels ontslagvergunning Publicatiedatum: 14.10.2011
Artikeldatabank » Ontslag » Bedrijfseconomische redenen
Nieuwe regels ontslagvergunning.. Het afspiegelingsbeginsel. Als u een werknemer wilt ontslaan op bedrijfseconomische gronden moet u het ‘afspiegelingsbeginsel’ toepassen. U moet dan strak rekenen en er is maar beperkt ruimte om de capaciteiten van de medewerker mee te wegen: alleen als de betrokken werknemer absoluut onmisbaar is voor uw bedrijf,...
Meer
Maak jij maar plaats ... Publicatiedatum: 19.10.2010
Artikeldatabank » Ontslag » Ontslagvergunning
U moet iemand ontslaan mét een ontslagvergunning. Eigenlijk weet u al precies wie u wilt ontslaan. Peter past namelijk niet optimaal in het team en als er dan toch iemand uit moet ... Waar moet u rekening mee houden?
Meer

Filter uw resultaat

Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.

Thema's en trefwoorden

        Alles tonen (5273)
Geactualiseerd op: 06.05.2024
Doorzoek werkgevers-adviezen.nl

Meer van Indicator

Indicator