Artikeldatabank - Thema: 'Ziekte & re-integratie' - Trefwoord: 'Bedrijfsarts'

 
Deskundigenoordeel volgend jaar flink duurder Publicatiedatum: 09.11.2012
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
U spant zich in om uw zieke medewerker te re-integreren. Uw werknemer denkt daar echter anders over. Een deskundigenoordeel kan dan een goede zaak zijn. Alleen wordt dat volgend jaar fors duurder. Heeft het dan nog wel zin?
Meer
Ik zei toch dat je niet ziek bent ... Publicatiedatum: 14.05.2012
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Stel, uw bedrijfsarts vindt dat uw zieke werknemer weer kan werken, maar hij is het daar niet mee eens. Dat wordt dus een deskundigenoordeel, maar dat kan wel even duren … en al die tijd zit uw werknemer thuis. Wie moet dat betalen?
Meer
Deskundigenoordeel, wanneer vereist? Publicatiedatum: 06.03.2012
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Werkgever Poela staakt het loon van Philip, nu die zich weigert te laten onderzoeken voor een re-integratieadvies. Philip vordert in kort geding zijn loon. Is een deskundigenoordeel van het UWV vereist?
Meer
Ik weet zeker dat hij niet écht ziek is ... Publicatiedatum: 20.09.2011
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Als een werknemer zich ziek meldt, is het voor u als werkgever handig om te weten wat hij mankeert. De werknemer hoeft u echter niet te vertellen wat hij mankeert. Hoe loste een collega dat op en wat vond de rechter daarvan?
Meer
Ken uw bedrijfsarts! Publicatiedatum: 24.09.2010
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Wij horen werkgevers vaak verzuchten dat de re-integratie van werknemers moeizaam verloopt. Het kan dan helpen dat u uw bedrijfsarts kent én dat hij weet hoe uw bedrijf in elkaar zit. Wat levert dat mogelijk op?
Meer
Ik word ziek van dat gedoe! Publicatiedatum: 07.05.2010
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Onlangs meldde een werknemer zich ziek omdat hij de nieuwe bedrijfskleding niet lekker vond zitten. Dat is natuurlijk een extreem voorbeeld dat de krant haalde, maar hoe gaat u daar nu het beste mee om?
Meer
De bedrijfsarts bepaalt Publicatiedatum: 07.05.2010
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Volgens de bedrijfsarts kan uw zieke werknemer zijn werk (aangepast) hervatten, maar zijn behandelend arts is het daar niet mee eens. Wat nu?
Meer
Niet komen opdagen bij de arbo-arts Publicatiedatum: 29.03.2010
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
Uw werknemer heeft zich ziek gemeld. Omdat u het niet vertrouwt, laat u hem meteen oproepen voor het spreekuur van de arbo-arts. Daar verschijnt hij niet. Wat kunt u doen? En kunt u de kosten op hem verhalen?
Meer
Ik zoek mijn eigen behandeling wel uit Publicatiedatum: 24.11.2009
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Arbodienst
Als een van uw medewerkers ziek thuis is met rugklachten, biedt u hem fysiotherapie aan. Dit heeft ú immers ook goed geholpen en zo is hij misschien ook weer sneller beter. Uw medewerker weigert deze hulp. Kunt u hem dwingen?
Meer
Maar de bedrijfsarts zei het ... Publicatiedatum: 30.09.2009
Artikeldatabank » Ziekte & re-integratie » Bedrijfsarts
U heeft uw zieke werknemer samen met de bedrijfsarts steeds begeleid tijdens zijn re-integratie. U bent het met de bedrijfsarts eens dat de werknemer niet in uw bedrijf te re-integreren is. Tóch geeft het UWV u een loonsanctie. Wat nu?
Meer

Filter uw resultaat

Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.

Thema's en trefwoorden

        Alles tonen (5273)
Geactualiseerd op: 17.05.2024
Doorzoek werkgevers-adviezen.nl

Meer van Indicator

Indicator