Artikeldatabank - Thema: 'Loonbelasting & premies' - Trefwoord: 'Pensioen'

Uitwerking RVU-akkoord bekend: werkgever kan aan de slag Publicatiedatum: 11.07.2025
Artikeldatabank » Loonbelasting & premies » Pensioen
Een werknemer mogelijk eerder laten stoppen met werken, is opgenomen in een nieuw akkoord Regeling Vervroegde Uittreding. Wat moet u weten en doen?
Meer
Als de pensionado de auto van de zaak mag houden Publicatiedatum: 02.07.2021
Artikeldatabank » Loon » Auto van de zaak
Een werkgever vond het een goed idee om de auto van de zaak mee te geven aan de werknemer die met pensioen ging, zodat de werknemer ook na zijn pensioen mobiel kon blijven. Maar hoe pakt dat fiscaal uit?
Meer
Ik wil vóór mijn 65 Publicatiedatum: 07.04.2009
Artikeldatabank » Ontslag » Vergoeding
Ik wil vóór mijn 65.. e stoppen, chef! Vroeger kon u uw medewerkers een VUT-regeling aanbieden. Die bestaat niet meer, zoals u weet. Waar moet u op letten als oudere medewerkers tóch voor hun 65e willen stoppen met werken? Dat moet toch kunnen? Of niet? VUT en prepensioen. Alweer sinds 2005 zijn nieuwe VUT- of prepensioenregelingen niet meer mogelijk....
Meer
Hoe lokt u nieuw personeel? Publicatiedatum: 07.10.2008
Artikeldatabank » Werving & selectie » Adverteren
U ervaart dat het lastig is om aan nieuw personeel te komen. U overweegt om een leuk geschenk als lokkertje in te zetten. Een súperidee, dat wel. Maar lokt u daarmee ook de fiscus? Met andere woorden: kan zoiets belastingvrij?
Meer
Wanneer mag ik met pensioen? Publicatiedatum: 25.10.2005
Artikeldatabank » Loon » Pensioen
Met ingang van 1 januari 2006 vervalt het fiscale voordeel van de prepensioen- en VUT-regelingen. Naar verwachting heeft 25% van de bedrijven de regelingen niet op tijd aangepast. Dat gaat heel veel geld kosten!
Meer

Filter uw resultaat

Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.

Thema's en trefwoorden

Alles tonen (5561)
Geactualiseerd op: 19.12.2025
Doorzoek werkgevers-adviezen.nl

Meer van Indicator

Indicator