U moet uw werknemers goed informeren over hun rechten, plichten en de regels die gelden binnen uw organisatie. Dit wordt ook de informatieplicht genoemd. Waarover moet u zoal informeren en waarom is
dit belangrijk?
Meer
Situationeel leidinggeven stelt dat de meest effectieve leiderschapsaanpak afhangt van de situatie waarin een leider zich bevindt. De leiderschapsstijl wordt aan de bekwaamheid en bereidheid van de
werknemer aangepast. Hoe zit dat?
Meer
De Kennisgroep van de Belastingdienst moest bekijken of de cafetariaregeling verwerkt kan worden in de eindheffing van de werkkostenregeling (WKR).
Meer
Als een medewerker van de ene op de andere dag met een opzichtig kapsel op de werkvloer komt, mag u daar als werkgever dan wat van zeggen? Zo ja, hoe bespreekt u zoiets?
Meer
Een grapje op zijn tijd moet kunnen. Maar wanneer een medewerker structureel voor gek wordt gezet op de werkvloer, is het niet grappig meer. Plagen wordt dan pesten, met alle gevolgen van dien. Hoe
voorkomt u dat plagen pesten wordt?
Meer
Minister Van Gennip van SZW informeerde de Tweede Kamer recentelijk over de mogelijkheid voor het uitbetalen van een overwerkbonus voor werknemers die deeltijd werken en meer uren werken dan in hun
contract staat. Wat speelt er?
Meer
Om de risico’s van het gebruik van sociale media te beheersen en een gezonde online werkomgeving te bevorderen, is het implementeren van een gedragscode voor sociale media essentieel. Hoe pakt u dat
aan?
Meer
Met een prestatiebonus kunt u uw werknemers extra belonen. Maar ga niet over een nacht ijs. Neem voldoende tijd om een bonusplan voor 2024 op te stellen en voorkom gedoe met werknemers en/of de
fiscus. Hoe pakt u dat aan?
Meer
Na het nieuwe werken wordt nu de workation steeds populairder. Twee weken naar Thailand en op afstand werken, zonder vakantiedagen in te leveren. Wat zijn de voor- en nadelen voor u als werkgever en
hoe regelt u zo’n workation?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.