Onlangs deed de rechter uitspraak in een zaak die draaide om een ontslag op staande voet. Het ging om een managing director die tijdens een Teams-vergadering een joint opstak, wat leidde tot zijn
onmiddellijke ontslag.
Meer
Steeds meer bedrijven verbieden telefonisch vergaderen in de auto, aldus de media onlangs. Wat speelt er zoal en wat zijn de regels? Wist u dat er ook steeds meer gegamed, gefotografeerd en gefilmd
wordt onderweg?
Meer
Kunstmatige intelligentie (AI) heeft snel zijn intrede gedaan in de maatschappij. Veel bedrijven gebruiken het al op de een of andere manier. Er zitten echter ook risico’s aan het gebruik ervan. Waar
moet u op letten en wat moet u doen?
Meer
Soms kunnen spanningen hoog oplopen. Als een medewerker een keertje uit zijn slof schiet, volgt er een gesprek, maar een bedreiging is andere koek. In zo’n geval kan de medewerker op staande voet
ontslagen worden. Maar: bezint eer ge begint.
Meer
Om de risico’s van het gebruik van sociale media te beheersen en een gezonde online werkomgeving te bevorderen, is het implementeren van een gedragscode voor sociale media essentieel. Hoe pakt u dat
aan?
Meer
Steeds meer bedrijven erkennen dat gelukkige medewerkers productiever, creatiever en meer betrokken zijn en langer in dienst blijven zonder overdreven loonsverhogingen. Dat heeft geleid tot de
opkomst van de manager happiness.
Meer
De Tweede Kamer heeft ingestemd met een wetsvoorstel dat een vertrouwenspersoon voor werkgevers verplicht stelt. Hoe bereidt u zich hier nu al op voor?
Meer
Als u meer dan 50 werknemers in dienst heeft, moest u al een regeling hebben voor het melden van misstanden. Deze regeling moet nu door de Wet bescherming klokkenluiders die per 18 februari
2023 is ingegaan, worden aangepast.
Meer
In deze tijd van arbeidsmarktkrapte wilt u uw schaarse medewerkers vasthouden. Met exitgesprekken kunt u een (nog betere) werkgever worden waar medewerkers graag voor willen werken. Hoe pakt u zo’n
gesprek aan?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.