De bedrijfsarts wil dat een zieke werknemer zo snel mogelijk herstelt en beoordeelt of men ondanks de aandoening toch aan het werk kan. Hoever mag hij gaan?
Meer
Als de bedrijfsarts advies geeft bij de re-integratie van uw zieke medewerker, zult u vrijwel altijd het advies opvolgen. Maar ondanks dat kunt u na twee jaar van ziekte nog steeds een loonsanctie
van het UWV krijgen. Hoe zit dat en is dat te voorkomen?
Meer
Een zieke werknemer weigert om in het kader van re-integratie ’s avonds koffie te drinken met de werkgever. Is dat voldoende reden om het loon stop te zetten?
Meer
Uw werknemer valt uit met psychische klachten. Nu blijkt dat dit bij zijn vorige werkgever ook al is gebeurd. Had hij dat moeten melden tijdens het sollicitatiegesprek? Als hij dat niet heeft gedaan,
is dat dan reden voor ontslag?
Meer
Wanneer een werknemer ziek is, willen werkgevers soms controleren of de werknemer (nog steeds) echt ziek is. Zeker als het al eens eerder is misgegaan. Maar is dagelijks contact met een zieke
werknemer wel verstandig?
Meer
Nu de arbeidsmarkt krap is, is frequent verzuim extra vervelend, want het kan tot de nodige problemen op de werkvloer leiden. Goed om daaraan extra aandacht te besteden, zeker omdat er vaak meer
achter zit. Hoe pakt u dit efficiënt aan?
Meer
Door de krappe arbeidsmarkt neemt bij medewerkers de werkdruk flink toe met als gevolg een hoog ziekteverzuim, vaak vanwege mentale klachten die te maken hebben met hun werk. Hoe deze burn-outgolf in
te dammen?
Meer
Uw werknemer is ziek en kan niet zomaar terugkeren naar zijn werk. Hij zal moeten re-integreren. De bedrijfsarts stelt voor dat hij begint met driemaal twee uur per week, maar de werknemer weigert.
Wat is dan de rol van een deskundigenoordeel?
Meer
Al jaren is er een tekort aan artsen bij het UWV, waardoor keuringen vaak langer op zich laten wachten. De minister heeft maatregelen aangekondigd. Wat houden deze in?
Meer
Oudere medewerkers beschikken over de vereiste kennis en ervaring, zijn uit het goede hout gesneden, maar kunnen het werktempo niet altijd meer bijbenen. Hoe zorgt u dat deze trouwe en loyale
medewerkers fit de eindstreep halen?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.