Fouten maken is menselijk. Maar hoe gaat u als leidinggevende fouten niet als falen zien, maar als oefenkansen en waardevolle bronnen van informatie voor verbetering en ontwikkeling? Wat is wijs als
goed werkgever?
Meer
Een van de redenen voor personeelstekorten is het feit dat er veel in deeltijd wordt gewerkt. Hoe kunt u medewerkers verleiden om meer uren te gaan werken?
Meer
Weer minder thuiswerken stuit vaak op verzet, omdat medewerkers hun werk-privébalans hebben afgestemd op de flexibiliteit van thuiswerken. Hoe kunt u medewerkers overtuigen om weer vaker naar kantoor
te komen?
Meer
Stel, in uw bedrijf kunnen werknemers een personeelslening bij u afsluiten. De kennisgroep van de Belastingdienst heeft onlangs een standpunt ingenomen hoe u de zakelijke rente daarvan moet hanteren
in uw beleid. Wat moet u weten?
Meer
Uw werknemer valt van een ladder met letsel tot gevolg. Een langdurige afwezigheid wegens ziekteverzuim is onontkoombaar. Bent u echt altijd aansprakelijk voor letsel van personeel? Hoever reikt de
zorgplicht eigenlijk?
Meer
U moet uw werknemers goed informeren over hun rechten, plichten en de regels die gelden binnen uw organisatie. Dit wordt ook de informatieplicht genoemd. Waarover moet u zoal informeren en waarom is
dit belangrijk?
Meer
Hoe kunt u als leidinggevende en werkgever de kans dat een medewerker een burn-out oploopt, verkleinen en hoe gaat u daarmee om? Niet in de laatste plaats voor de medewerker zelf natuurlijk. Wat is
goed om te doen?
Meer
Altijd gezellig en goed voor de spirit, een bedrijfsuitje. Toch kan het helaas ook wel eens misgaan. Stel dat een van uw medewerkers schade oploopt tijdens een bedrijfsuitje. Bent u als werkgever dan
ook aansprakelijk voor deze schade?
Meer
Een Amerikaanse bankmedewerkster heeft een hele tijd dood achter haar bureau gezeten. Is sociale controle op de werkvloer te realiseren of is dat ondenkbaar?
Meer