Fouten maken is menselijk. Maar hoe gaat u als leidinggevende fouten niet als falen zien, maar als oefenkansen en waardevolle bronnen van informatie voor verbetering en ontwikkeling? Wat is wijs als
goed werkgever?
Meer
Een van de redenen voor personeelstekorten is het feit dat er veel in deeltijd wordt gewerkt. Hoe kunt u medewerkers verleiden om meer uren te gaan werken?
Meer
Weer minder thuiswerken stuit vaak op verzet, omdat medewerkers hun werk-privébalans hebben afgestemd op de flexibiliteit van thuiswerken. Hoe kunt u medewerkers overtuigen om weer vaker naar kantoor
te komen?
Meer
Stel, in uw bedrijf kunnen werknemers een personeelslening bij u afsluiten. De kennisgroep van de Belastingdienst heeft onlangs een standpunt ingenomen hoe u de zakelijke rente daarvan moet hanteren
in uw beleid. Wat moet u weten?
Meer
Hoe kunt u als leidinggevende en werkgever de kans dat een medewerker een burn-out oploopt, verkleinen en hoe gaat u daarmee om? Niet in de laatste plaats voor de medewerker zelf natuurlijk. Wat is
goed om te doen?
Meer
Het gebruik van AI op de werkvloer neemt zienderogen toe, maar lijkt tot op heden aan weinig regels gebonden te zijn. Op 1 augustus 2024 is echter de zogeheten ‘AI Act’ in werking getreden. Wat
betekent dit voor u als werkgever?
Meer
Altijd gezellig en goed voor de spirit, een bedrijfsuitje. Toch kan het helaas ook wel eens misgaan. Stel dat een van uw medewerkers schade oploopt tijdens een bedrijfsuitje. Bent u als werkgever dan
ook aansprakelijk voor deze schade?
Meer
Een Amerikaanse bankmedewerkster heeft een hele tijd dood achter haar bureau gezeten. Is sociale controle op de werkvloer te realiseren of is dat ondenkbaar?
Meer
Medewerkers met schulden zijn minder productief en in veel gevallen frequenter en lang(er) ziek. Hoe kunt u als werkgever, los van de menselijke maat, medewerkers met financiële sores ondersteunen?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.