Fouten maken is menselijk. Maar hoe gaat u als leidinggevende fouten niet als falen zien, maar als oefenkansen en waardevolle bronnen van informatie voor verbetering en ontwikkeling? Wat is wijs als
goed werkgever?
Meer
Een van de redenen voor personeelstekorten is het feit dat er veel in deeltijd wordt gewerkt. Hoe kunt u medewerkers verleiden om meer uren te gaan werken?
Meer
Weer minder thuiswerken stuit vaak op verzet, omdat medewerkers hun werk-privébalans hebben afgestemd op de flexibiliteit van thuiswerken. Hoe kunt u medewerkers overtuigen om weer vaker naar kantoor
te komen?
Meer
Artikeldatabank » Ontslag » Ontslag met wederzijds goedvinden
Als werkgever en werknemer via een vaststellingsovereenkomst uit elkaar gaan, worden er vaak afspraken gemaakt over het niet doen van schadelijke uitlatingen. Maar is daarmee de zaak dichtgetimmerd?
Wat is preventief beter?
Meer
Stel, in uw bedrijf kunnen werknemers een personeelslening bij u afsluiten. De kennisgroep van de Belastingdienst heeft onlangs een standpunt ingenomen hoe u de zakelijke rente daarvan moet hanteren
in uw beleid. Wat moet u weten?
Meer
U kent het misschien wel: het klikt niet met die nieuwe medewerker. Dat is een lastige situatie. Wat nu? U wilt natuurlijk het beste voor het bedrijf, maar ook eerlijk zijn naar de medewerker. Hoe
pakt u dat juridisch aan?
Meer
Hoe kunt u als leidinggevende en werkgever de kans dat een medewerker een burn-out oploopt, verkleinen en hoe gaat u daarmee om? Niet in de laatste plaats voor de medewerker zelf natuurlijk. Wat is
goed om te doen?
Meer
Altijd gezellig en goed voor de spirit, een bedrijfsuitje. Toch kan het helaas ook wel eens misgaan. Stel dat een van uw medewerkers schade oploopt tijdens een bedrijfsuitje. Bent u als werkgever dan
ook aansprakelijk voor deze schade?
Meer
Een Amerikaanse bankmedewerkster heeft een hele tijd dood achter haar bureau gezeten. Is sociale controle op de werkvloer te realiseren of is dat ondenkbaar?
Meer