Met medewerkers die zich bijv. in een half jaar drie keer ziek melden, wordt een verzuimgesprek gevoerd. Dat wordt ook gedaan met medewerkers die altijd op bepaalde dagen verzuimen. Maar hoe voert u
zo’n gesprek?
Meer
Als werkgever wilt u goed voor uw medewerkers zorgen, ook als ze ziek zijn. Dus denkt u met hen mee, houdt u rekening met hun beperkingen en past u de werkzaamheden zo nodig aan. Uit dit
praktijkgeval blijkt dat dit niet altijd in uw voordeel is.
Meer
“Alleen samen krijgen we corona onder controle.” Iedereen moet dus voorzichtig zijn, zeker met coronagerelateerde klachten, zoals een neusverkoudheid. Maar hoe ver reikt deze voorzichtigheid en wie
draait daar financieel voor op?
Meer
Werknemers kunnen vragen of zij thuis mogen werken. Wat nu als u het daarmee niet eens bent, maar uw werknemer toch thuiswerkt. Kunt u hem dan op staande voet ontslaan?
Meer
“Thuiswerken blijft de norm”, is de boodschap van het kabinet. Maar wat als uw werknemer juist op zoek was naar een weg terug van huis naar kantoor? Hoe geeft u vorm aan re-integratie als de
integratieplek virtueel is geworden?
Meer
Stel, uw medewerker meldt zich toch wel vaak ziek met vage klachten. Zijn collega is er vaak op een maandag niet. Ziek is ziek en een leidinggevende is geen arts, maar opvallend is het wel. Hoe kunt
u zoiets nu bespreekbaar maken?
Meer
Een medewerker meldt zich toch wel vaak ziek met vage klachten en altijd in schoolvakanties. Zijn collega is er vaak op een maandag niet. Ziek is ziek en een leidinggevende is geen arts. Maar hoe
kunt u zoiets nu toch bespreekbaar maken?
Meer
Het is al langer bekend dat verstoring van de balans in het werk of in het privéleven van een werknemer stress kan opleveren en zelfs voor een burn-out kan zorgen. Wat kunt u doen om stress en de
kans op een burn-out te verminderen?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.