Een verbetertraject inzetten als een werknemer onvoldoende functioneert, is prima. Wat houdt een verbetertraject in, hoe pakt u dat aan en waar moet u op letten?
Meer
Als het dienstverband van medewerkers wordt beëindigd en zij nog een aantal maanden moeten werken, is het de uitdaging hen gemotiveerd te houden. Hoe houdt u dan vertrekkers betrokken, goed gemutst
en productief?
Meer
Uiteraard wilt u dat een sollicitant fysiek en mentaal in staat is om de functie uit te oefenen. Een medische keuring is daarbij bijna nooit toegestaan en u mag ook niet al te veel vragen. Mag u
verwachten dat hij u inlicht over ziekte of gebrek?
Meer
Als een medewerker zich bijv. grensoverschrijdend heeft gedragen, volgt er vaak een (straf)maatregel. Maar wat als achteraf blijkt dat dit gedrag niet heeft plaatsgevonden? Hoe herstelt u deze fout
professioneel, eerlijk en toekomstgericht?
Meer
Het investeren in het behouden van medewerkers is uitermate rendabel en dat kan het beste door het opsporen en wegnemen van de oorzaken van hun vertrek. Hoe pakt u dat aan?
Meer
Onderzoek leert dat vrouwen na hun tweede kind bijna altijd minder gaan werken en zelfs stoppen. Hoe kunt u uw medewerker op een respectvolle en ondersteunende wijze verleiden om niet minder uren te
gaan werken of te stoppen?
Meer
De eerste maand was de nieuweling wat onwennig en kon in het team niet echt zijn draai vinden. Groot was de schrik toen hij vertelde zich niet thuis te voelen en ontslag nam. Hoe kunt u tijdens de
selectieprocedure zo’n mismatch voorkomen?
Meer
Het doel van een correctiegesprek is om verdere escalatie te voorkomen en de medewerker weer op het juiste spoor te krijgen. Soms ontkomt u niet aan ingrijpen, maar hoe dan? Wat moet u weten?
Meer
Onderwerp van gesprek bij een functioneringsgesprek kunnen werkinhoud, werkverhoudingen, werkbelasting, werkplezier en werkomstandigheden zijn. Hoe kunt u uw medewerker hierover op de praatstoel
krijgen?
Meer
Er zijn selecteurs die stellen dat zij al na tien seconden een beeld hebben van de geschiktheid van een sollicitant. Maar waar zijn hun oordelen op gebaseerd? Een oordeel baseren op een eerste
indruk, is een selectiefout. Hoe voorkomt u deze?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.