Een medewerker van een beveiligingsbedrijf wordt ontslagen, onder meer omdat hij niet fris zou ruiken. Maar is dat eigenlijk wel een geldige reden om iemand te ontslaan? Heeft deze dan wel of geen
recht op een ontslagvergoeding?
Meer
Het investeren in het behouden van medewerkers is uitermate rendabel en dat kan het beste door het opsporen en wegnemen van de oorzaken van hun vertrek. Hoe pakt u dat aan?
Meer
U moet uw werknemers goed informeren over hun rechten, plichten en de regels die gelden binnen uw organisatie. Dit wordt ook de informatieplicht genoemd. Waarover moet u zoal informeren en waarom is
dit belangrijk?
Meer
Wat als een werknemer, die ook nog pakketbezorger is, zijn rijbewijs niet tijdig verlengd of kwijtraakt? Kan de werkgever dan de arbeidsovereenkomst beëindigen op grond van een ontbindende
voorwaarde?
Meer
Situationeel leidinggeven stelt dat de meest effectieve leiderschapsaanpak afhangt van de situatie waarin een leider zich bevindt. De leiderschapsstijl wordt aan de bekwaamheid en bereidheid van de
werknemer aangepast. Hoe zit dat?
Meer
Als een medewerker van de ene op de andere dag met een opzichtig kapsel op de werkvloer komt, mag u daar als werkgever dan wat van zeggen? Zo ja, hoe bespreekt u zoiets?
Meer
Een grapje op zijn tijd moet kunnen. Maar wanneer een medewerker structureel voor gek wordt gezet op de werkvloer, is het niet grappig meer. Plagen wordt dan pesten, met alle gevolgen van dien. Hoe
voorkomt u dat plagen pesten wordt?
Meer
Om de risico’s van het gebruik van sociale media te beheersen en een gezonde online werkomgeving te bevorderen, is het implementeren van een gedragscode voor sociale media essentieel. Hoe pakt u dat
aan?
Meer
Met een prestatiebonus kunt u uw werknemers extra belonen. Maar ga niet over een nacht ijs. Neem voldoende tijd om een bonusplan voor 2024 op te stellen en voorkom gedoe met werknemers en/of de
fiscus. Hoe pakt u dat aan?
Meer
Filter uw resultaat
Filter het zoekresultaat op hulpmiddelen en/of thema's en trefwoorden.