Met de wijziging van de Arbowet per 1 juli 2017 moet ieder bedrijf voortaan ten minste één preventiemedewerker in dienst hebben. Wat doet zo’n medewerker en hoe wordt deze benoemd?
Meer
De nieuwe Arbowet verandert de rol van de preventiemedewerker. Wat moet u weten over de aangescherpte rol en de positionering van de preventiemedewerker en wat moet u nú al regelen?
Meer
Volgens de Arbowet moet bij ieder bedrijf een preventiemedewerker werken. En soms mag u dat als werkgever zelf doen. Wéér zo’n taak die de overheid op uw bordje heeft gelegd. Hoe haalt u rendement
uit uw preventiemedewerker?
Meer
Een preventiemedewerker ondersteunt bij de veiligheid, gezondheid en arbeidsomstandigheden binnen uw bedrijf. Da’s mooi, maar wat zijn de taken nu eigenlijk en waar moet u aan voldoen? Kan dat zonder
hoge kosten?
Meer
Er is onderzoek gedaan naar de vraag wat ergocoaching oplevert. Wanneer is het iets voor u en wat kunt u dan met de onderzoeksresultaten? Wij zetten de zaken voor u op een rijtje.
Meer
U bent verplicht om een interne preventiemedewerker te hebben. Deze medewerker zorgt voor de dagelijkse veiligheid en gezondheid binnen het bedrijf. Wat doet zo’n preventiemedewerker? Hoe blijft hij
bij? Zijn dure cursussen nodig?
Meer
Hoeveel preventiemedewerkers?.. Zoals we al eerder hebben geadviseerd, hoeft u zich van al die aanbiedingen voor een cursus ‘preventiemedewerker’ niets aan te trekken. Die is nu eenmaal niet
verplicht. Maar hoeveel dan? Er bestaat nog wat onduidelijkheid over het aantal aan te stellen preventiemedewerkers. Bij een bedrijf van meer dan 15 medewerkers...
Meer
Cursus preventiemedewerker?.. Zoals u weet, moet uw bedrijf (als u meer dan 15 werknemers in dienst heeft) vanaf 1 juli 2005 beschikken over een zogenaamde ‘preventiemedewerker’. Wij verwijzen u
graag nog eens naar T&A Personeel, jg. 10, nr. 11, 12-4-2005, p. 1. Heeft u minder dan 15 werknemers, dan kunt u die taak zelf op u nemen. Geen cursus...
Meer