Uw werknemer belt liever buiten kantoor. Dit roept vragen op en u besluit deze zakelijke gesprekken op te nemen. Mag dit zonder meer? Welke AVG-regels zijn er voor het opnemen van telefoongesprekken?
Wat zegt de wet?
Meer
Betrokkenen hebben onder de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) een heleboel rechten. Een daarvan is het inzagerecht. Hoe gaat u om met een dergelijk inzageverzoek van uw klant of
werknemer?
Meer
U moet uw werknemers goed informeren over hun rechten, plichten en de regels die gelden binnen uw organisatie. Dit wordt ook de informatieplicht genoemd. Waarover moet u zoal informeren en waarom is
dit belangrijk?
Meer
Situationeel leidinggeven stelt dat de meest effectieve leiderschapsaanpak afhangt van de situatie waarin een leider zich bevindt. De leiderschapsstijl wordt aan de bekwaamheid en bereidheid van de
werknemer aangepast. Hoe zit dat?
Meer
Als een medewerker van de ene op de andere dag met een opzichtig kapsel op de werkvloer komt, mag u daar als werkgever dan wat van zeggen? Zo ja, hoe bespreekt u zoiets?
Meer
Een afwezige en onbereikbare werknemer zorgt ervoor dat u zich afvraagt of uw bedrijfsvoering in gevaar komt. Een kijkje in de inbox van de werknemer zou helpen. Waarmee dient u rekening te houden
als u hiertoe wilt overgaan?
Meer
Een grapje op zijn tijd moet kunnen. Maar wanneer een medewerker structureel voor gek wordt gezet op de werkvloer, is het niet grappig meer. Plagen wordt dan pesten, met alle gevolgen van dien. Hoe
voorkomt u dat plagen pesten wordt?
Meer
Veel bedrijven delen geen privécontactgegevens met derden. Logisch, maar hoe zit het met het delen van contactgegevens van werknemers met hun collega’s?
Meer
Veel ondernemingen zetten op hun website een smoelenboek: een foto van de werknemers met hun contactgegevens. Waarom is dat en als u dat ook wilt, waar moet u zeker aan denken? Hoe omgaan met de
privacy van uw werknemers?
Meer